Thursday, April 20, 2006

miljömuppar och annat patrask


yo mothafuckaahs!!

idag har det hänt två dåliga saker och en bra sak, vi börjar med den bra saken:

BRA SAK:

min mördarapa som jag och mattias så finurligt placerade ut i emil eklöfs sopinkast på vägen hem från helsingborg har fullbordat sin uppgift och ätit upp honom!! too bad, han var säkert en fin gosse..

så här ser han ut! känn er fria att söka upp honom och slå honom för han är så dålig!

okej, nu över till de dåliga sakerna,





DÅLIG SAK 1:

idag var jag på återbesök (!) hos arbetsförmedlingen, anledningen till att jag var där var att de väldigt starkt kände för att planera in lite nya datum att plåga mig på. de, eller rättare sagt mathias jönsson, tycker att jag har "JÄTTEBRAAAA meriter och har god chans att få jobb, det enda som stoppar mig är jag själv"

ååh, jag som trodde det var the lack of uthärdliga arbeten som stoppade mig.., jaja, i vilket fall bestämde även denna här mathias att jag från och med nu även söker jobb (radiotjänsts varningsröst för skärpt tv-avgiftskontroll) i:

GISSLAVED
HELSINGBORG
BÅSTAD
ÄNGELHOLM
ÖRKELJUNGA
och MARKARYD

WELL.., screw him, mathias jönsson borde fan inte komma och predika för MIG, det är juh HAN som jobbar på arbetsförmedlingen!! snacka om botten-napp!

tyvärr hittar jag ingen bild på honom, men han hade ganska stora framtänder med ljusare fläckar på, kort hår och såg lite ut som en hamster +att jag höll på att köra på honom med min cykel på väg därifrån.

DÅLIG SAK 2:

jag har, för att citera troll, "fallit offer för miljömupparna på stan"

miljömupparna är sluga varelser utsända av moder jord för att rekrytera folk till naturskyddsföreningen, de vill att man ska skänka 75 kr i månaden och läsa deras naturtidning.
fram tills idag har jag lyckats klara mig undan med ursäkter som "jag ska fundera på det" och "jag är arbetslös och har inga pengar" VILKET TILL OCH MED ÄR SANT!

MEN, idag, när jag fridfullt strosade runt för mig själv på storgatan i hopp om att hitta ett par byxor (okej, inte för att jag trodde jag skulle hitta dem liggande på gatan) såg jag en hankönad miljömupp i 20årsåldern spänna ögonen i mig och gå i min riktning. jag försökte för gäves att svänga in i en husvägg för att lyckas fly in på bikbok innan han hann tilltala mig men det misslyckades grovt..
som vanligt började han omedelbart rabbla upp en massa miljödravel, jag hann flika in att jag redan har pratat med en annan av hans sort, men den taktiken funkade inte på honom.

-och vad kom ni fram till?? undrade han
-EEEEEH, att jag skulle fundera på det.. pep jag
-JAAA!! och NU har du funderat!! utropade han och såg smått manisk ut. elelr han borde iaf ha gjort det eftersom han är en miljömupp.

jag fortsatte att försöka lirka mig ur situationen och förklarade att jag faktiskt inte har några pengar, något jobb ELLER nån a-kassa, men det tyckte inte han var nåt problem heller.
först tyckte jag han var en ganska dålig rekryterare för han pratade ganska lågt, snabbt och sluddrigt och såg lite barsk ut, men sen lyckades jag (till min nackdel) mjuka upp honom och han log och var ganska rolig.
SÅ, jag drabbades av stockholms-syndromet, charmades av min bödel och gav vika.
jag försökte verkligen med allt, jag skrek och sa till honom att han var påträngande och såg ledsen och hjälplös ut, men när han förklarade hur bra det var och att jag kunde börja jobba med dom och att jag tycker om miljön och att jag kunde köpa tumlare och mjukisdjur i deras affär osv blev det för mycket och han snärjde mig i sitt SATANS MILJÖMUPPSNÄT!!

aaaaargh, det finns ju faktiskt inget riktigt bra argument EMOT att hjälpa till att skydda miljön, inte för att jag har nåt emot att rädda miljön heller, jag är mest bara fattig som en kyrkråtta.

HAH, där har vi det! om jag är en kyrkråtta i nöd borde juh naturskyddsföreningen hjälpa mig med!! då kanske jag kommer få igen mina SJUTTIOFEM kronor i månaden!!

fan ta honom, jag önskar jag kom ihåg vad han hette, då skulle jag bestraffa honom, det jävliga är liksom att man åker dit i vilket fall. är det en charmig och söt person faller man för det och om det är en ful töntperson får man dåligt samvete och moderskänslor och faller dit på det, och om det är en gammal persontänker man att den snart kommer dö osv.

nu är jag iaf immun mot stadsmiljömupparna!! jag sa till honom att jag skulle klistra fast det stora gula kvittot jag fick av honom (snällt!!) i pannan för att skydda mig från resten av hans sort. det tyckte han var roligt, jävla as..

BEWARE OF THE ENVIRONMENTMUPPS!!

ps. min kära vän troll har också blivit rekryterad, i hans fall var det "en liten söt mörkhårig flicka som var väldigt duktig på att framhäva hur synd det var om tumlaren"

FATTAR NI hur sneaky dom är?? ingen går säker

skit, ingen bild på han heller, men jag vet iaf nu (efter att ha kollat kvittot) att han heter andreas köbi.

så, nu ger jag er i läxa att söka upp dessa två sistnämnda och eliminera dem etc.

nu ska jag äta dafgårds veggielasagne (för jag är miljöaktivist) och sen gå på extrainsatt teaterövning! vi ska visa upp oss på måndag *gjåtej*

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du betalar mer (75kr?!) till svenska naturskyddsföreningen än vad alla som jobbar åt SNF betalar. För dom som arbetar för SNF vet bättre. Din jävla miljöaktivist!!!

Tuesday, July 25, 2006 11:38:00 AM  

Post a Comment

<< Home