Wednesday, February 15, 2006

the true sprumpyness

nej, ni kommer INTE få fortsättningen på "utomordentligt tröga uppfinningar och påfund" idag heller, så, KÄFTEN!! *förlåt**snutta*

HEJ!! Det här är min pappa:








Han heter Sven och brukar värma bananer på elementet, för er som inte är familiära med denna process innebär det att man (pappa) tar fram en banan ur kylskåpet på förmiddagen, placerar den försiktigt på toppen av ett varmt element någonstans i huset och låter den sedan ligga där ett par timmar. När han sedan känner sig lite småsugen framåt eftermiddagen smyger han in från verkstan han jobbar i och plockar omsorgsfullt upp sin perfekt uppvärmda banan från elementet och knaprar i sig den.

OOOOOKEJ, riktigt SÅ dramatiskt kanske det inte går till, men ja, ni gettar grippet?!

han gillar nämligen inte kalla, hårda och omogna bananer och har därför inlett denna finfina procedur för att slippa onödigt lidande.

MEN, sådana här saker kan gå snett, så barn, prova INTE det här hemma. det är farliga saker. för ett par dagar sedan gjorde vi en markaber upptäckt.., nämligen DET HÄR:

(jag vill varna känsliga läsare, speciellt fruktarianer och annat pack för otäcka bilder)



-JA, det är en banan!! eller, öh, iaf de hopskrumpnade resterna av en ex-banan..
denna stackars sate har säkerligen legat undangömd på ett av våra mindra crowdade element i sisådär.. 3-15 år!!? eller iaf ett par månader..
förmodligen led den väldigt mycket och genomgick en lång och smärtsam förskrumpningsprocess, förvissning? NAAH..
min stackars pappa kommer härmed stållas inför rätta för olaga bananmisshandel och rashets. hans advokat hävdar dock att han förmodligen kommer gå fri då han inte menade något ont, utan utförde det i tron om att det var det rätta.

BONUSMATERIAL:


min blogg är svart, störigt som fan. nattinatti <3
ps. fixat så alla kan kommentera nu, DO IT, jag vet att ni vill!!!!!!!!112 ds.

7 Comments:

Blogger kuchimallan said...

EEH, nej mattias, den har inte lämnat mitt hem!!

Friday, February 17, 2006 5:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken härlig vardagsritual! din pappa är ett geni.

Friday, February 17, 2006 5:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hur smakade den då?

Friday, February 17, 2006 5:21:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

OMGLOL zombiebanan!! o_O

Saturday, February 18, 2006 2:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

VA! Förvarar ni era bananer i kylen. De blir svarta i skalet av kyla.

Annars tycker jag det är en intressant idé att lägga omogna bananer på elementet för att påskynda mognaden. För vem vill äta en omogen bana!

Saturday, February 18, 2006 2:50:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

coolt att nån annan säger det där med att man inte ska ha dem i kylen.. ingen tror på mig!

Monday, March 20, 2006 2:55:00 PM  
Blogger kuchimallan said...

jag tycker alla står på anti-kyl-sidan, så fort jag berättar denna historien är alltid det första folk säger, ja, det som mad hen sa, eller något i den stilen.

STOPPA RASISMEN - våga vägra gula bananer!!

Monday, March 20, 2006 3:20:00 PM  

Post a Comment

<< Home