Friday, March 03, 2006

eufori


ÅÅÅÅH, yippie yippi yay yay, detta är min absolut lyckligaste lyckodag någonsin EVER!!
i dag fick jag nämligen ett brev från arbetsförmedlingen, inte vilket brev som helst, utan ett som meddelade att JAG, jag av alla skall infinna mig på en tvåveckors kurs om att "bli sin egen coach"
-YES!! jag trodde aaaaaaaaldrig dom skulle fråga!! detta är en fantastisk möjlighet att kasta bort all sin tid av meningslöst existerande man har när man är arbetslös, eftersom en arbetslös person inte har NÅGOT viktigt för sig och absolut inte är lika mycket värd som riktiga människor, dvs de med heltidsjobb.

det allra bästa med det hela är att jag MÅSTE höra av mig inom en vecka och bekräfta ATT jag kommer, lägg märke till att det inte gäller OM jag kommer, annars blir jag utskriven från arbetsförmedlingen. man får alltså inte lov att avböja, då ses man som en slacker som inte vill anstränga sig och blir förmodligen också utskriven. det är FANTASTISKT!! att de tänker så mycket på just mig, verkligen sätter press på mig så jag får gjort nåt bra med mitt liv, DE BRYR SIG VERKLIGEN om mig!! jag har aldrig i hela mitt tjugotvååriga liv kännt mig mer behövd!
av ALLA som är inskrivna på AF, har just JAG blivit utvald att tjäna Sverige och samhället!! fåttt en chans att bli en riktig LEVANDE människa!!!!!!!

guds änglar sjunger för mig, min bön har äntligen blivit hörd! TACK alla som bidragit till att detta blivit verklighet! jag ska INTE glömma er i första taget, det kan ni lita på!!

nu ska jag till min fetesexiga psykolog susanne. puss

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det är för att arbetslöshetsstatistiken ska vara låg. är den hög får arbetsgivarna mer makt vilket innebär sämre lön och vilkor för arbetstagarna. visst är det cyniskt, men thats life.

Saturday, March 04, 2006 5:13:00 PM  
Blogger kuchimallan said...

jo, det är förstås sant, bara det att när det kommer till just jobb är inte arbetsförmedlingen så jävla praktiska, jag har haft en hope olika jobb, men aldrig fått nå¨got av dem genom arbetsförmedlingen. det enda de tillfört mitt liv är möten utan syfte, återbesök utan mening och formulär de inte själv aens vet hur man fyller i. men som sagt. jag är glad att ha blivit antagen!!

Sunday, March 05, 2006 4:40:00 AM  

Post a Comment

<< Home