Thursday, January 12, 2006

the chocking truth


eftersom jag igår fick den högprioriterade informationen att kodak bytt logga och att den nya visst inte alls föll konsumenterna i smaken har jag valt att samla ihop det oändliga spektra av konstnärliga talanger och formgivartalanger jag besitter och framställa en alternativ logga, som kanske rent av så småningom kan ta den nya loggans plats!!


många timmars arbete i mitt anletes svett och tårar ligger nu bakom mig och jag måste säga att resultatet blev strålande,

så här är den äntligen; kodaks nya ALTERNATIVA logotype!!
designad minna svensson a.ka. "moneymaking ferret girl" (mitt alias, gillar att vara anonym)

*titta och NJUT*

visst är den breath taking?! på ett mycket smidigt sätt har jag lyckats få in allt som behövs för en perfekt och lätthanterad logga! inte nog med att dess stilrena utformning och klara färger är vad en rutinerad logotype-stylist skulle kalla "bedårande logo-hantverk", så är den dessutom både minnesvärd, uppseendeväckande och har en stark koppling till den gamla loggan!!

så snart all administration och allt pappersarbete är utfört ska denna logga, som jag valt att kalla "the chocking truth", skickas raka vägen till kodaks moderfabrik i japan, där ledningen säkerligen kommer ta emot den med öppna armar!! naturligtvis kommer frakten av denna dyrgrip ske under största tänkbara säkerhetspådrag. så ni behöver inte sitta hemma och bita på naglarna.





0 Comments:

Post a Comment

<< Home