Monday, May 19, 2008

toapapper II

såå,
här är resultatet of the toapapper experiment, jag ser ut som den där irriterande lillgamla fucking flickan i coop forum-reklamen!!
okej, alltså det är ju hög krullfaktor, men SÅ jäääääävla snyggt som den där UFOtjejen påstod det skulle bli är det fan inte.

för övrigt har det här varit en förbaskat irriterande dag när precis allting som kan gå fel bara gör det.
jag har även kommit fram till att jag hatar hemköp, det är alltid sådär tre mils kö där, det är precis som att de aktivt jobbar för att INTE ha tillräckligt många kassor öppna för att det ska bli ett jämnt flöde, som att de sitter där inne på lagret med popcorn och 3d-glasögon vid övervakningskameran och bara NJUTER av att se folk stå och vänta och vänta och plågas. speciellt postkassan hatar jag, varför har de ens tagit på sig ansvaret att ha posten när de inte har tid att hjälpa en med ens postproblem? det verkar som de bara hittar på lite vad de tror är rätt när man frågar något för att det ska gå snabbt eftersom det samtidigt som man står där byggs upp en enorm kö av irriterade matvarukunder bakom en. ska man behöva känna sig som en idiot för man vill ha hjälp med att posta ett brev till utlandet? ska man inte kunna få hjälp med det på posten? är det inte sådant posten är till för??!?!?! de behöver ju inte låtsas att de har postservice om de inte tänker ha det, då är det väl bättre de bara ber en gå ut och slänga sina satans brev i rännstenen och sen stampa på dom eftersom det är ungefär lika stor chans att de kommer fram då som om man använder deras kassa postkassa!! GAAAAH
jag är inte arg., jag bara fattar inte varför hemköp är uppbyggt på sadism och ondska. men jag antar man inte kan förstå allt..

sen har jag vatt hemma hos mina föräldrar och rotat fram saker vi ska sälja på loppisen i sannarpshallen 31 maj- 1 juni (jag och mamma har bokat bord och ska tjäna storkorvan!!)
det var iaf roligt, förutom att jag kan vara den mest nostalgiska person som finns och knyter minnen till exakt vartenda föremål jag någonsin ägt vilket leder till att jag inte vill göra mig av med något. fast nu har jag sorterat ut en massa saker ändå, men jag kommer säkert ångra mig i sista sekund när vi står där och typ köpa sakerna själv för att ingen annan ska göra det...
typ slita min pocahontasbok ur handen på nån unge och säga att den redan är reserverad. just den har jag iofs inte nån direkt personlig relation till, kommer inte ens ihåg varför jag äger den.. men andra saker, typ min trollstavsnyckelring som jag tyckte var så satans häftig när jag var liten (vilket den egentligen inte är) men ändå. den har ju funnits i mitt liv såpass länge och så ska den bara ryckas bort helt plötsligt och sen kommer den aldrig tillbaks mer..
ok, jag kanske har en lite väl intim relation till mina ägodelar, funky, jag har aldrig sett mig själv som en materialist, det kanske jag ska börja med..

nu ska jag sova, mot min vilja. puss

ps. är det bara jag som finner det lite smålustigt att de valt att kalla loppisen för "fyndtorget live"? ds.
ps2.
om det här inlägget är ostrukturerat, lamt och helt oförståbart så beror det på att min hjärna inte vill funka när det gäller att uttrycka sig skriftligt för tillfället, my most humble apologies ds2.

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Krullet vart ju hur fint somhelst! vem är ufotjejen *nyfis*

Monday, May 19, 2008 4:40:00 PM  
Blogger kuchimallan said...

ingen som vet.. nån tjej som svarat på nån annan tjejs fråga om hur man får krulligt hår i nåt forum nånstans på internet..

kanske är det babben larsson?

Monday, May 19, 2008 5:03:00 PM  
Blogger Dejen said...

Lockar är grejen! När jag hittar min fru så skall hon ha lockar...Men jag har inte sett något flygande på Linehed...mer än fåglar och annat jag kunde identifiera.

Hemköp har aldrig varit något att ha. Dyrt, dålig frukt och grönt, undermålig personal (generaliserande) och långa köer.

Tuesday, May 20, 2008 1:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

du är ju jättesöt! (som alltid)

Tuesday, May 20, 2008 12:55:00 PM  

Post a Comment

<< Home