Wednesday, May 21, 2008

nästan allt

yo, idag har varit en ganska bra dag om man bortser från att den började med att jag mådde knasigt när jag kom till jobbet och fick gå hem igen. så jag åkte hem, drack te och spelade lite wow, mådde illa, tröttnade och sov i typ 4 timmar, vaknade av att mamma dundrade in i min lägenhet, gav mig tomatsoppa och mjölk och bröd och ockuperade datorn, sen tittade jag på två avsnitt av GREEK, blev lite nedstämd och uttråkad av min lägenhet och åkte till apoteket för att hämta mina mediciner. (jag är egentligen en cyborg och måste äta speciella receptbelagda cyborgvitaminer för att maintaina min cyborgfysik under tiden jag är i min människo-suit, SHH!! hemligt!)
det var helt jättefint väder ute och jag bara cyklade och lyssnade på bra musik som kändes extra bra bara för att allt var så fint och sen åkte jag till amnesty (vilket jag hade lite samvetskval över eftersom man enligt svensk oskriven lag inte ska göra roliga saker när man är sjuk och hemma från jobbet) och gick runt där och tittade på saker och lustiga människor och bara kände mig sådär lite lätt euforisk (inte på ett påtänt plan) sen mötte jag dan (som numera är sebastian av nån anldening jag aldig fattat) där som jag inte träffat på säkert minst hur länge som helst jag sponsrade hans bokinköp fast jag egentligen inte hade råd, bara för att jag kände mig så glad jag tyckte han förtjänade sina böcker. så mötte jag lars med men han skulle tydligen leta upp nån gubbe och försvann lika snabbt igen. sen hängde jag och sebastian runt och spanade in diverse prylar, jag köpte en bok om konstiga fåglar för jag gillade omslaget (ja, jag är ytlig) sebastian blev helt lyrisk över nån ishink med en riddarhjälm på och jag hittade ett par sjukt vackra solglasögon. sen hade vi följe en bit på vägen hem till mina föräldrar och spekulerade i den mystiska antikvariatmannens liv (jag tror sebastian har en crush på honom) och allt bara kändes sådär härligt och kul och som förr i tiden när jag var en gladare och mindre analyserande och grubbleristisk minna. det känns som det var typ 1000 år sedan jag bara sådär spontant hängde med någon sådär för man springer in i varandra och jag har saknat det, känns som det inte händer lika mycket när man inte går i skolan. ååh, jag vill va liten. eller inte som en pyssling men som innan när man inte var så förvirrad.

i vilket fall så åkte jag hem till mina föräldrar och åt pannbiff som inte alls är en av mina favoriträtter men jag har börjat fatta det där med löken. att det blir godare och intressantare med den på då. REVolutioNErande uPptäckt. sen rensade jag ut min gamla skrivbordslåda och blev ofantligt nostalgisk bland alla papperslappar med meddelanden, fusklappar och en massa skit. sen kollade jag och mamma på law and order och drack te och sen cyklade jag hem, fast jag cyklade inte hem för allt var så fint ute så jag cyklade trunt runt och lyssnade på musik och det luktade så gott i luften och jag märkte att de satt blåa lampor på undersidan av österbro och det lyste upp hela vattnet och bron och va helt pretty, sen gick jag in på mackedonkan för att köpa en cheeseburgare, iaktog några uppsnofsade brudar i sommakjolar, märkte att killen som gjorde cheeseburgarna såg precis ut som rusty cartwright i GREEK, köpte en, åt den samtidigt som jag cyklade hem och insåg att det var typ den godaste cheeseburgaren jag ätit på länge, förmodligen för det var rusty cartwright som gjort den och han är så himla snäll och tillverkar dom med kärlek!! sen kom jag hem, lyssnade på air, pratade med fredrik, spelade lite wow och märkte att min dator fått en dålig vana att spontant stänga av sig mitt i när man håller på med något TYP SKRIVER ETT SVINLÅNGT MAIL, så nu virusscannar jag den jäveln. och det var allt. förutom att jag inte berättat att jag har ett konstigt utslag som kliar och svider på mitt vänstra lår.
fast nu har jag berättat det. så farewell sädescell

0 Comments:

Post a Comment

<< Home