Wednesday, April 04, 2007

påskris min röv

så här såg jag ut idag (igår) när jag och ida gav oss ut på jakt efter diverse pynt i påskens tecken, vår första destination var MAXI, där hittade vi inget vettigt (förutom helle och fredrik som vägrade begripa hur, var och när man använder gelésocker vilket är en helt annan historia)
det enda de hade att erbjuda var ett knapert urval av fjädrar i svart och brunt, METAL!, kassa påskkycklingar i fel storlek och skabbigt björkris, JAG ÄR ALLERGISK MOT BJÖRK! jävla fashistsortiment!

efter MAXI.. orkade vi inte leta mer. vi gick hem till ida, drack te och använde vårt nyinköpta gelésocker till att göra juice till geléklumpar.

man kan göra gelé av precis allt!! mjölk, vatten, öl, schampoo, saliv, BLOD!

godnatt

3 Comments:

Blogger Mattias Johansson said...

Hmmm.

Ditt inlägg implicerar att helle inte fattade vad gelesocker är, vilket jag har för mig att hon gjorde.

Friday, April 06, 2007 11:53:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

OMG, pektin is the shit! Har du bilder på nån av dessa geleer? Hade ju varit ball att duka upp små kladdar av olika sorter...

/alejandro

Wednesday, April 11, 2007 5:50:00 PM  
Blogger kuchimallan said...

din kommentar implicerar att helle INTE LÄNGRE fattar vad gelesocker är, vilket jag tror hon gör.

och nej jag har tyvär inga smäktande gelébilder att bjuda på, men nästa gång du kommer hem till mig ska jag bjuda på ett glas ölgelé och geléad dip med chips redan inbakta inuti!

Thursday, April 12, 2007 7:51:00 AM  

Post a Comment

<< Home