Saturday, July 29, 2006

kattkräk

jag har blivit drabbad av en stor halt jävlighet idag, bara så ni/du/den/det vet.

det började med att jag halkade i kattkräk när jag skulle utföra en act of kindness åt en vårdtagare, vi kan kalla henne maj-britt. maj-britt hade nämligen tvättat sina underkläder igårkväll (jävligt heta sådana) men inte orkat skölja dem eftersom hon är astmatisk så jag tänkte vara en god mäniska och göra det åt henne.
det visade sig vara mer plågsamt än jag anat eftersom underkläderna för det första inte alls var speciellt rena även fast hon tvättat dom och för att hon tvingade mig vrida för kung och fosterland. i vilket fall, när jag vredit ur dem varenda liten skiten droppe vatten och var på väg till balkongen för att hänga dom på tork sladdade jag med min ena fot i något som jag i nån millisekund trodde var vatten. det var det inte. DET VAR BRUNT JÄVLA KATTKRÄK SOM LUKTADE APA MED RUTTNA TARMAR!! så istället för att bara göra en god gärning blev jag tvungen att även torka upp kräket och genomgå enormt mycket emotionellt lidande. fast jag fick ett par heta lila sockar av maj-britt eftersom de andra var nerkräkade.

efter att ha avslutat första HALVAN av en hård arbetsdag (7.00-12.30 fast det blev 13.00) och tvingats äta 40 000 kakor hemma hos en gubbe som är lite halv slemmig men snäll så begav jag mig in till stan och köpte en färgburk. vad den skall användas till är hemligt.
när jag kom hem ställde jag ner påsen med burken på mitt golv (eller kanske kastade) och gick in för att göra te, när jag kom ut till mitt hus igen märkte jag till min stora lycka att locket på burken ramlat av och att jag hade en fet fläck med illröd färg på golvet +en basse med illröd nos. jag försökte torka upp skiten men eftersom den var lacknaftabaserad resulterade det bara i att det fastnade på hela mig och golvet och alla andra saker färg kan fastna på. fast till slut kom pappa och bara fixade allt med sin ultrasuperduperballa lcknafta som man tar bort lacknaftabaserad färg med!!

fast basse är fortfarande röd, för jag har hört att det inte är så bra att rengöra sina husdjur i lacknafta, men vad vet jag.. jag kör mjölk.

goodbajs

ps. jag är trött som en liten liten skiten triseratops med gula näsborrar ds.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home