Sunday, September 07, 2008

CSN

hej, jag vet att jag inte skrivit på tusen år men jag flyttade hem till mina föräldrar och glocalnet tyckte tydligen det var en bra ide att låta det ta 44 dagar att flytta med deras bredband så.. det blav knivigt att använda internet. sen när jag väl fick mitt internet visade det sig att de RÅKAT nedgradera det från 8mbit till 0.5, hur man lyckas med detta konststycke i otrolig inkompetens är för mig smått ofattbart, men så är det visst och jag HATAR dom!!

något annat jag hatar är CSN och deras superdupermegaultrasketna internettjänst där det tydligen ska vara SÅÅÅÅÅÅA SMIDIGT att bara logga in med sin e-legitimation och se alla viktiga beslut och meddelanden man fått och visst skulle väl detta vara helt okej om det nu var så att det faktiskt GICK att logga in, men 9 av 10 gånger GÅR det inte för att dom är helt jävla dumma i huvet. detta hade väl också vatt okej om man kunde få tag på denna info på annat vis, typ genom att de skickar hem ett brev elle rnåt, men det KAN man inte för alla meddelanden skickas till ens personliga sidor på CSN, GAAAAAAAAAAAAAH!!
jag skrev ett väldigt argt mail till deras webbredaktion som löd följande:

hejsan,

jag bara undrar om ni möjligen övervägt att FIXA era inloggningsproblem, jag menar hur svårt kan det vara att bara skaffa någon slags support (eftersom ni nu inte verkar klara av det själva) som kan hjälpa er med vad det nu kan vara som är så förbannat svårt med att få e-legitimationer att fungera på er sida?
och JA, jag har stängt ner alla webbläsare, kortet sitter i dosan som ÄR ansluten till datorn (doh) och cookies är tillåtna OCH jag har den senaste versionen av JAVA, men fungerar det för den sakens skull att logga in på er skitsida? NEJ DET GÖR DET SÅKLART INTE!!
okej, om det här var en internetdejting-community, då kanske det inte hade spelat så stor roll om jag satt här och inte kunde logga in, men nu är det inte det, det är inloogningen till den tjänst som just nu håller svaret på om jag (och förmodligen tusentals andra stackare) fått sin ansökan om studiebidrag godkänd! det vill säga pengar man verkligen behöver för att kunna göra lyxiga saker som att till exempel ÄTA eller ha någonstans att sova och kanske, kanske köpa toapapper så man slipper torka sig med löv man samlat i skogen under studietiden! speciellt viktigt kan ju detta vara om man valt att studera längre än sådär tre dagar, för det kan vara ganska svårt att hålla sig vid liv UTAN mat och dryck och eventuellt tak över huvudet när det är minusgrader ute under längre tid än så!!

tack på förhand.

mvh minna

ps. vad är det förresten för support-tips att "Du som använder e-legitimation med kortläsare - se till att du har satt i e-legitimationen i kortläsaren innan du prövar att logga in" det är ju helt SANSLÖST! självklart har man satt i kortet i kortläsaren, om man inte räknat ut att man borde göra det lär man knappast kommit in på någon skola och därför heller inte behövt logga in på er utomordentligt kassa sida. ds.

och nu är jag lite rädd att detta kanske kommer påverka deras beslut om att ge mig studiebidrag, sen kom jag på att det kanske inte ens är webbredaktionen som har hand om inloggningarna..jaja, whatevaaaaah

förresten har jag börjat plugga filmvetenskap i göteborg och nu måste jag packa lite för jag ska dit imorrn, puss och kram

4 Comments:

Blogger Malkolm Ahlgren said...

lysande brev till csn :)

Monday, September 08, 2008 6:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

om du undrar vem Malkolm är - så är det mitt blogg-alias på blogger - som jag inte använder. men tydligen så blev det namnet standard med google-identity också. lal.

post-it-tobbe

Monday, September 08, 2008 6:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

fan det blev anonymt den här gången

Monday, September 08, 2008 6:50:00 AM  
Blogger kuchimallan said...

lol, du har ett ofrivilligt pseudonym!! det är ballt.

Tuesday, September 09, 2008 3:55:00 PM  

Post a Comment

<< Home