Wednesday, August 22, 2007

teförsäljare och spökslott

nu har el freddo åkt hem till bajs-ängelholm (han har flyttat dit för att han är lite cp och för att han jobbar där) ärligt talat, VEM BOSÄTTER SIG I ÄNGELHOLM?? gaah.
okej, ängelholm har några positiva inslag, till exempel har dom 3 hela teaffärer!! det är helt sjukt, halmstad har EN riktig teaffär med hatisk personal som får en att känna sig som att man är värsta pain in the ass för man kommer dit och vill handla OCH så har den lilla sketahålan tre stycken varav en av dom drivs av världens mest underbara lilla teförsäljar-man med rosa skjorta och som ler finurligt. han var (är) helt fanstastiskt entusiastisk och bara ville visa alla möjliga teer, sprang runt letade fibrilt efter olika burkar och berättade exakt vad som fanns i och hur det skulle smaka om man hade "tre citrusfrukter och hallon istället för den där med två citrusfrukter och smultron" och sen när jag väl hade bestämt mig för att bara köpa 1 hg ängla-te (vilket den sura kvinnan som nog fått för lite kärlek i teaffären i halmstad skulle himlat med ögonen åt) tog han lika entusiastiskt fram en påse och skrev namnet på teet så noggrant han bara kunde på och såg jätteglad ut för att han tjänat ca 30kr efter 10 minuters betjäning.

ÅH, jag älskar honom! han verkade så dedikerad och upp i det han höll på med och så villig att behaga och ivrig att få visa allt han hade att erbjuda. sen hade han världens ballaste ryska temaskin med som såg ut som ett litet kromat gammeldags kärnfraftverk (fast vackert).

dom har en hembygdspark också (i ängelholm alltså) med en massa balla djuroch några ganska tråkiga och en skiiiiitstor mörk kyrkogård som jag o fredrik tänkte besöka på natten, men när vi kom dit visade det sig att det tydligen inte är populärt att belysa kyrkogårdar ängelholm, det var helt jävla beckmörkt så vi vågade inte gå in..

okej, enough about ängelfuckingholm, typ i söndags var vi ute på äventyr vid ivars kulle, den är hur cool som helst, det är nån slags forntidsgrav där det ligger några forntidskillar begravda typ och sen har det växt träd på.


efter det försökte vi ta oss till sperlingsholm för att kolla på sperlingsholms slott där det spökar enligt folk på google, men det var helt omöjligt! vi hittade en liten knagglig väg bortom slottsmöllan nånstans där det fanns en vägskylt som det stod sperlingsholm på och pekade vidare längs vägen vi körde och körde hur långt som helst och kom till nån slags bondgård där man inte fick vistas om man var obehörig och en liten grusväg jämte där det var en pil till sperlingsholms kyrka, fast den fick man inte köra på. SÅÅÅÅ vi testade med att köra runt och komma från vallås istället vilket FAN inte gick bättre, samma sak, vi hittade en liten uråldrig väg med en gammal bucklig skylt som pekade till sperlingsholms kyrka, vi körde i säkert en kvartpå vägen som bara blev allt mer bucklig o grusig och igenväxt ju längre vi kom och inte ett spår av nån kyrka eller nåt samhälle eller nåt sperlingsholm överhuvudtaget!! sen helt plötsligt befann vi oss typ i brogård.
det hela var hur mystiskt som helst, en massa små kluriga vägar som inte ledde nånstans fast det stod att det skulle det och sperlingsholm som man tydligen inte kunde ta sig till på nåt mänskligt vis, jag fick för mig att det var nåt skumt i görningen, typ att sperlingsholm skulle vara typ som i the village, ett samhälle som är helt avskärmat från omvärlden där de lever kvar på medeltiden och som det inte går att finna utifrån och som man dör om man försöker ta sig in till, eller typ att man blir dödad eller tillfångatagen om man kommer dit så man aldrig mer kommer därifrån, så jag ringde mamma och frågade..
det visade sig att sperlingsholm inte alls är ett samhälle utan bara en gård och en kyrka typ och att gården är slottet, att man kallade det så förr. tydligen skulle kyrkan ligga in i skogen nästan men man kan inte köra dit utan måste gå för det var nån bro som gått sönder.. snacka om antiklimax!! fast jag tycker fortfarande det hela verkar lite fishy..

okej, nu blev det här en jävligt lång kulturhistorisk utläggning om halland, vilket jag känner förstör min häftiga image lite så, hejdå stortå.
























ps.
jag och fredrik sminkade oss till horor för ett par dagar sen(fast det blev inte så horigt), tyvärr blev han nästan en snyggare hora än jag, det suger. ds.

ps2. jag tycker det skulle vara roligare om moneybrother hette monkeybrother. ds2.

ps3. jag och ida ska åka till frankrike den tredje september, så det så. ds3.

Labels: , , , , , , ,

4 Comments:

Blogger reallyjoel said...

han va mer söt än horig

Friday, August 24, 2007 1:36:00 PM  
Blogger Malkolm Ahlgren said...

man måste köra in på den förbjudna vägen. man kommer till slut fram till ett gammalt kraftverk typ där man kan hoppa på stenar och hitta fina fotovyer.

Monday, August 27, 2007 5:17:00 AM  
Blogger Birger Ekenstierna said...

Jag arbetade i Ängelholm i tre hela månader. Jag överlevde

Tuesday, August 28, 2007 11:48:00 AM  
Blogger https://sextoysonlinestore.com said...

Kamagra www.intimleksaker.com
SEXLEKSAKER www.intimleksaker.se
Herbal Medicine www.naturalpharmacy.eu
SEX SHOP www.sextoyonlinestore.com

Saturday, June 18, 2016 11:35:00 AM  

Post a Comment

<< Home