Friday, May 04, 2007

viktiga ord är fetstilta i pedagogiskt syfte, så det är.

k, sååå, inatt har jag sovit TYP 1 ½ timme för att min dygnsrytm är så fucked att jag vaknade typ tre på eftermiddagen igår och därför inte lyckades bli det minsta trött inatt så jag var tvungen att fördriva tiden med att spela betapet, koka makaroner och fundera tills jag kände mig fundamentalt olycklig, till slut somnade jag av uttråkning, typ halv sex, fittefnaskigt värre. eftersom jag började jobba kl 8!!

detta resulterade i att jag idag ofrivilligt provade på den ädla konsten att brygga kaffe UTAN kaffefilter hos en tant (ingen hit kan jag medge) efter det skulle jag åka ner i hissen, tryckte på bottenvåningsknappen, kom ner, tittade ut och konstaterade att "det här är inte bottenvåningen för det finns ingen ytterdörr där den brukar vara" så, jag tryckte på knappen igen men hissen stod kvar, till slut fattade jag att jag VISST var på bottenvåningen bara det att jag trodde jag var i ett annat hus.. i huset jag varit i hos en annan vårdtagare i samma område en stund innan är nämligen ytterdörren precis utanför hissen, medans huset jag nu befann mig i har dörren på ett helt annat ställe. YAY!!
efter detta häll jag på att börja gråta när jag skulle handla åt en tant för att jag tyckte låten jag lyssnade på (dead man's will - iron and wine/calexico) var så fruktansvärt vacker, okej, allså den är väl fin men jag tror knappast jag skulle bli så berörd av den i vanliga fall. (speciellt inte eftersom jag redan hört den et antal gånger och inte blivit det)
väl inne på konsum, som var målet i fråga shopade jag loss bland reasakerna och köpte något mystiskt colombianskt kaffe med en konstig totempålewoodoogubbe på och en sagobok som heter "den förskräckliga lilla mamsellens stol"
OH, nu när jag tittade på den igen märkte jag att det inte alls stått "den förskräckliga lilla mamsen" som jag trott hela tiden.. tills nu, trodde dom menade typ som det snuttegulliga slangordet för mamma.. sömnbrist är spännande!!

nu ska jag uträtta en drillion verkligen viktiga ärenden i stan eftersom jag är en vuxen människa med stora bröst. puss och kram

ps. om min meningsuppbyggnad suger så är det ditt fel ds.


ps2. förresten åt jag marsipantårta med te och coca cola till frukost och jag är JÄÄÄÄVLIGT kass i magen nu ds2.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home