Tuesday, August 01, 2006

steve the space dog

yo, this is the latest tillskott på min etsy!

och för er som inte vet nånsing om nåt så är etsy en sida för folk som säljer och vill köpa handgjorda balla saker. lite som tradera fast allt som säljs där har de som säljer det tillverkat själv. SKIT-TUFFT!! alla borde tillverka saker.

annars har jag idag bejakat min grovarbetarmanliga sida, jag har skruvat isär hela tvättstället och slitit ut en massa geggamojja i form av gammalt hår (förmodlligen kims) hudavlagringar, fett, bajs och diverse slem, skruvat ihop det igen, borrat i väggar, byggt ihop den gamla badrumsspegeln med min läggatandborstarochsådantpåhylla, spacklat lite hit och dit och maskeringstejpat runt listerna i min lägenhet.
dessutom har jag betalt min första hyra till min omåttligt läskiga hyresvärd (som skrek på mig i telefonen för ett tag sen när jag frågade om inte 1100 kr var lite mycket pålägg för ett andrahandskontrakt)
jag vägrar tycka att han hade rätt men jag tänkte att det är bäst att gå taktiskt till väga (diskret manipulation i form av fjäsk) så jag stoppade hyran i ett gay-lila kuvert tillsammans med en snuttegullig lapp där det stod att han skulle ha det finfint och slängde in det genom hans brevinkast. (det är tydligen så man betalar hyran i det huset)

jag har märkt att min obligatoriska vårkänsloperiod blivit delayad i år, annars brukar detta arta sig i att jag känner mig kär i näst intill alla killar i min omgivning + några tjejer och andra varelser, detta kan ofta bli mycket konstigt och förvirrande men är samtidigt ganska underhållande eftersom alla verkar vara så mycket mer fantastiska människor än vanligt.
hur som helst, tror jag jag fått en släng av det nu, eller ja, jo, jag bara tycker alla i min omgivning (nästan) är så härliga och roliga och söta och fröjdefulla (inte på ett julaktigt vis)

vi drack te hos idas pappa ikväll, precis som förr i tiden, jag saknar när ida bodde här och vi satt i hennes kök varje dag och drack te och hennes pappa kom och tjatade hål i huvet på oss att vi måste ställa in mjölken i kylskåpet så fort vi använt den annars blir den dålig och vi satt mitt emot varandra vid köksbordet och skrattade åt tråkiga saker och sen slogs vi med berndt och maggan om tv-rummet och kollade på minst 2 avsnitt buffy - vampyrslaktaren varje kväll. UHU..
*nostalgi-bajsar*

nu ska jag entra min fetsnygga säng. god afton.

ps. jag har vunnit storkorvan på en skraplott idag!! 5 spänn!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111!!! ds.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home